środa, 9 lipca 2014

Pizza bezdrożdżowa z burakiem liściowym i rzodkiewką

Czasem nie chce mi się iść ani jechać do sklepu (mam ok. 1km do najbliższego) po kostkę drożdży i jak najdzie nas nagła ochota na pizzę, to nie ma zmiłuj, trzeba robić, choćby i na proszku do pieczenia, który zwykle mam. Dużym plusem takiego rozwiązania jest to, że o wiele szybciej się robi, bo nie trzeba czekać aż zrobi się zaczyn, a potem aż wyrośnie ciasto. W sumie czas przygotowania takiej pizzy to około 40 minut. A jeśli robi się w dwie osoby, to jeszcze szybciej. A ciasto jest równie smaczne, jak drożdżowe.

Do tej pizzy użyłam boćwinę, bo mam jej w ogródku ogromne ilości i trzeba ją jak najszybciej zjeść, ale można spokojnie zastąpić szpinakiem, najlepiej świeżym. Według mnie szpinak nawet byłby lepszy niż boćwina. Nie do końca mi pasuje smak jej pieczonych liści. Rzodkiewka, natomiast, to ostatnio mój hit. Wcześniej nie próbowałam pieczonej, nawet w ten sposób nie eksperymentowałam,  bo wydawało mi się dziwne, żeby piec rzodkiewkę. Oj, jak się myliłam. Spróbowałam niedawno w warszawskim lokalu wegańskim, Dolce&Vegan, tarty z rzodkiewką i bardzo mi posmakowało. Zrobiłam już z nią tartę na cieście francuskim z cukinią i szpinakiem, przyprawione dużą ilością papryki wędzonej - przepyszne połączenie. Tym razem ekspresowa pizza.

Przed upieczeniem:

Po upieczeniu:

 Pizza dzieciaków:


Składniki:

-  2 szklanki mąki
-  2 płaskie łyżeczki proszku do pieczenia
-  1 łyżeczka soli
-  1/3 szklanki oliwy lub oleju
-  2/3 szklanki wody
-  mąka do posypania stolnicy

Przygotować (umyć i odpowiednio pokroić) składniki do ułożenia na pizzy. U mnie były to: liście boćwiny, cebula, czosnek, rzodkiewka, oregano, sól. Wersja dla dzieci była z sosem pomidorowym z tego przepisu do posmarowania wierzchu, z oliwkami, cebulą, rzodkiewką i wegańskim serem do pizzy.

Wymieszać suche składniki i dodać mokre. Wyrobić dość miękkie ciasto, ale nie klejące. Rozwałkować je i ułożyć na wyłożonej papierem do pieczenia blaszce. Poukładać na cieście dowolne składniki, skropić oliwą i posypać przyprawą do pizzy bądź samym oregano. Piec 20 minut w 200 st.C.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz